2009. szeptember 6., vasárnap

Anomáliák megjelenése extra gyors gyakorlásnál

Nemrégiben értesültem róla, hogy egy veterán RV gyakorló amerikai már túl van több mint 4000 session-on, amit napi 1 vizsgálattal ért el. Hogy valahogy lefaragjam a hátrányt (ami nem is hátrány, a mennyiségi szemléletet nem szabad alapul venni, valójában a kíváncsiság vezetett]), amolyan felpörgetett gyakorlatsort csináltam végig. A neten elérhető, remote viewingre szakosított fotótárakat abnormálisan gyorsan pörgettem, mintegy 25-30 képet "csináltam meg" úgy hogy két kép között mindössze 10-30 másodpercet hagytam "gondolkodni". Igen tanulságos volt így az elmúlt héten körülbelül 300 képet megnézni, több online helyen.
Milyenek voltak az eredményeim? Először is, a főmotívumot sikerült leginkább megragadni, amelyik képen mozgás volt, ott a mozgás, dinamika érzete jött, formák, színek, hőmérséklet "close/kapcsolat" szinten és afelett sikerült.

Tapasztalatok:
1: Mintegy 20 kép után átmenet nélkül teljesen leesik a találati arány, akkor is ha nem "sorrendben" lépkedünk, elkerülendő a logikai következtetést.
2: Sokkal izgalmasabb kérdés, hogy több alkalommal "felcserélődött" a sorrend, mintha az elmém előreszaladt volna 1-2 képpel, 2 kép megjelenése a tudatomban felcserélődött. Vagyis ami 2. lett volna a sorban hátulról (utolsó előtti) az 90%-os pontossággal jelent meg elölről a 2. helyen. Így persze nem lett teljesen pontos az eredmény, a kapcsolat elég gyengének tűnt, de nem lehet elmenni a dolog mellett.
3: A végén kiderül, hogy miben vagyok ösztönösen jó, mit kell fejleszteni: pl. a tartalom kibontása: a formák, színek tökéletesen jöttek, de például a tárgy vagy élőlény, személy, konkrét személy esetén mutatkozni fog, hogy hol döcög az eredmény. Ez már egyéni munka kérdése. Ilyen mennyiségű céllal már jól el lehet játszadozni, de a legfontosabb az, hogy egy olyan fotót nézzünk ilyenkor, aminek nincs további üzenete, nincs annak az információira bonyolultabb összefüggés.
4: A rengeteg, főleg külföldi kép szín és formavilága gazdagítja az elménk formakészletét, amelyeket a sok gyakorlással jobban fogjuk majd felismerni a továbbiakban. Példa erre: ha valami idehaza nem honos tárgy kerül majd legközelebb elénk (tipikusan tengerparti életmód eszközei, sivatag, más éghajlati övben épült ház, település, bennszülöttek tárgyai, egzotikus állatok,
növények és így tovább).
Egy biztos: a gyakorlás és csakis a gyakorlás segít a viszonyítási pontok kialakításában.

Nincsenek megjegyzések: