Az embereket leginkább olyan témák érdeklik, amelyek éppen aktuálisak számára, vagy várható az aktualitásuk. Ezek közül legkézenfekvőbb médiában, az internetes keresések számában jelentős mennyiséget képviselnek a szex, szerelem, karrier, ingatlanforgalom, pénzügyi befektetések, hozam kifejezések, nyilván nem véletlenül. A sokszínű világban ma már áttekinthetetlenül nagy a választék, akár az internetes kínálatot, akár a nyomtatott médiát tekintjük. A kereső ember rengeteg ajánlattal találkozik, amelyekből talán nem is képes mindig a szakképzettségének, pénztárcájának, ízlésének megfelelőt kiválasztani, így óriási a piaca a különféle szolgáltatásokat közvetítő vállalkozásoknak is. Vannak persze ügyeskedők, akik erre alapozva irreális, túlbonyolított és/vagy drága megoldásokat igyekeznek elsózni, amelyeket ez emberek első olvasatra talán nem is értenek, mindenesetre arra alapoznak, hogy ha sokba kerül, akkor az biztosan jó is.
Általában aztán eljön az a pillanat, amikor "a megérzéseire" hallgat az ember, vagy ha nem bízik saját belső valóságában, de tudat alatt ettől reméli a megoldást, akkor úgynevezett jóshoz, látóhoz [és még sorolhatnánk a megnevezéseket] fordul a legjobb karrier/szerelmi/adásvételi lehetőséget kiválasztandó. Itt aztán lavinát indít el maga felé - és a pénztárcájából kifelé.
Tekintsük át, mi jöhet szóba mondjuk a munkakeresés témájában, ha nem csak a szokásos eszközöket akarjuk bevetni. Az [emelt] díjfizetéses szolgáltatások, elsősorban a betelefonálós látó embereket alkalmazó műsorokban 1-2 perc alatt megmondják a valóságot, vagy a jós a kizárólag a munkaideje alatt küld valami energiát, angyalt, rontáslevétlet [így tovább] és ezzel le is van tudva. A jós nagy általánosságban egy végig passzív telefonálónak intéz el valamit, valahogyan, visszaellenőrizhetőség nélkül.
Az elmúlt időszakban az áttörést jelentő agykontroll [Silva-módszer] megjelenése után A titok című film többféle verzióban lefordított forgatókönyve volt a következő, közgondolkodást befolyásoló mű. Ezekkel a jelenleg leginkább ismert módszerekkel a saját jövő- és sors teremtésének, felépítésének a módszereit tették közkinccsé, számos utánzó, vagy követő technikával. Semmi baj sincsen, velük, ha nem csapnak át egy olyan felfogásba, hogy elég egyszer-kétszer leírni valahova amit akarok, és majd az úgy lesz onnantól. Elrettentő példának felhoznám itt egy magyar, a Silva-módszer egyébként valóban hasznos és működő technikáival foglalkozó weboldal fórumának egyik sűrűn látogatott témáját: "Ide beírom, és valóra válik"... Ennek a felfogásnak az említett fórum-topicon kívül természetesen semmi köze nincs az említett módszerhez.
Az eredeti művek talán sugallják ezt, de a hosszas levezetés, elemzés és magyarázatok azért indirekt módon jelzik az erre fogékony olvasónak, hogy ez azért nem így működik. Szerencsénkre, mert ha minden kívánságunk átmenet nélkül azonnal teljesülne, akkor nem a jelenlegi világban, hanem egy óriási káoszban élnénk. Egyes kívánságok megvalósulása pedig objektív okokból lehetetlen [például amerikai elnökké választódni, ha valaki nem született állampolgár, és így tovább].
Mivel e blog mégiscsak arról szól, hogyan emeljünk be életünkbe új lehetőségeket, első lépésben elemezzük azokat a lépéseket, hogy hol, milyen célt jelölhetünk ki, vagy támogathatunk. Álláskeresés címén többféle területet vizsgáljunk:
- egy meglévő ajánlat elemzése, vizsgálata
- lehetséges ajánlatok felkutatása, kiválasztása a kínálatból, elrejtettek megtalálása
- saját magunk számára "teremtés", praktikusan személyre szóló állás megvalósítása, leginkább vállalkozás indításával, vagy könyvírással, és így tovább
Érdekes módon a 3. lehetőséget reklámozzák leginkább, ami nem lenne baj, ha a szakértők, szerzők a többnyire kevésbé olvasott közönség számára is elmagyaráznák, hogy ez az egyszerű megoldás nem mindig jön be, illetve, akinél az jobban működik, ott egy megfelelően előkészített, nyitott kreatív személyiség is alapból adott volt [aztán a reklámban jobban mutat egy háziasszony, vagy gázgyári dolgozó, akik pillanatok alatt krőzussá emelkednek].
Egy meglévő ajánlat elemzése,vizsgálata
Praktikusan arról van szó, hogy az álláskeresés folyamatában már van egy időpontunk, válaszlevelünk, és be kell menni felvételi meghallgatásra. Ma már sajnálom, hogy amikor egy fejvadász céghez volt jelenésem, ebből a szempontból nem voltam rákészülve, mert tipikusan olyan szituáció,ahol az anonim megbízó céljainak megfelelő emberek szelektálása folyik.
Előző nap, ha nem ismerjük a helyet és akivel találkozunk, programozott álommal, meditációval nézzük meg, hívjunk le fontos információkat ,amelyek megnyugtatnak, és így nem kell szokni a környezetet, ez magabiztosságot sugároz. Odafigyeléssel, megérzéseinkkel rá lehet hangolódni a cégre, kideríthetjük ami érdekel minket. Azaz: milyen típusú embert keresnek, és egy határig talán a képbe nem illő tulajdonságainkat tudjuk kompenzálni. Nyilvánvaló, hogy azok az emberi erőforrás menedzserek, akik már több éve a pályán vannak, jó esetben [!] igencsak emberismerők, megérzéseik is lehetnek [egyébként is sok nő dolgozik ezen a területen], ezért óvakodjunk olyan bakiktól, hogy valamiféle prekogníciót, eredményt bedobjunk a beszélgetésbe. Ne hivatkozzunk például arra, hogy "érzékeltük" azt, melyik cégnek keresnek embert [egyelőre sajnos nem távérzékelő munkatársat, hanem köznapi pozíciót betöltő embert keresnek ezek a cégek]. Ha nem leplezzük le magunkat ilyen módon, az általunk szerzett ismeretekket még fel tudjuk használni, mondjuk tesztírásnál megerősíteni a számunkra előnyös választ. Ezek tesztek nem olyanok, mint a KRESZ esetében, ahol is csak egy válasz a jó. Érdemes átnézni neten is elérhető alap személyiségvizsgáló teszteket, a tapsztalat azt mutatja, hogy az egy óránál kevesebb időt igénylő kérdéssorokat használják, amivel tulajdonságokat szűrnek.
Arról természetesen egyáltalán nem tehetünk, ha az elején a kézfogásnál történő fizikai kontaktus nyomán néhány jelentős dolgot megérzünk a másik emberrel kapcsolatban (pszichometria).
Folytatjuk majd!
Szerző: MW
Tekintsük át, mi jöhet szóba mondjuk a munkakeresés témájában, ha nem csak a szokásos eszközöket akarjuk bevetni. Az [emelt] díjfizetéses szolgáltatások, elsősorban a betelefonálós látó embereket alkalmazó műsorokban 1-2 perc alatt megmondják a valóságot, vagy a jós a kizárólag a munkaideje alatt küld valami energiát, angyalt, rontáslevétlet [így tovább] és ezzel le is van tudva. A jós nagy általánosságban egy végig passzív telefonálónak intéz el valamit, valahogyan, visszaellenőrizhetőség nélkül.
Az elmúlt időszakban az áttörést jelentő agykontroll [Silva-módszer] megjelenése után A titok című film többféle verzióban lefordított forgatókönyve volt a következő, közgondolkodást befolyásoló mű. Ezekkel a jelenleg leginkább ismert módszerekkel a saját jövő- és sors teremtésének, felépítésének a módszereit tették közkinccsé, számos utánzó, vagy követő technikával. Semmi baj sincsen, velük, ha nem csapnak át egy olyan felfogásba, hogy elég egyszer-kétszer leírni valahova amit akarok, és majd az úgy lesz onnantól. Elrettentő példának felhoznám itt egy magyar, a Silva-módszer egyébként valóban hasznos és működő technikáival foglalkozó weboldal fórumának egyik sűrűn látogatott témáját: "Ide beírom, és valóra válik"... Ennek a felfogásnak az említett fórum-topicon kívül természetesen semmi köze nincs az említett módszerhez.
Az eredeti művek talán sugallják ezt, de a hosszas levezetés, elemzés és magyarázatok azért indirekt módon jelzik az erre fogékony olvasónak, hogy ez azért nem így működik. Szerencsénkre, mert ha minden kívánságunk átmenet nélkül azonnal teljesülne, akkor nem a jelenlegi világban, hanem egy óriási káoszban élnénk. Egyes kívánságok megvalósulása pedig objektív okokból lehetetlen [például amerikai elnökké választódni, ha valaki nem született állampolgár, és így tovább].
Mivel e blog mégiscsak arról szól, hogyan emeljünk be életünkbe új lehetőségeket, első lépésben elemezzük azokat a lépéseket, hogy hol, milyen célt jelölhetünk ki, vagy támogathatunk. Álláskeresés címén többféle területet vizsgáljunk:
- egy meglévő ajánlat elemzése, vizsgálata
- lehetséges ajánlatok felkutatása, kiválasztása a kínálatból, elrejtettek megtalálása
- saját magunk számára "teremtés", praktikusan személyre szóló állás megvalósítása, leginkább vállalkozás indításával, vagy könyvírással, és így tovább
Érdekes módon a 3. lehetőséget reklámozzák leginkább, ami nem lenne baj, ha a szakértők, szerzők a többnyire kevésbé olvasott közönség számára is elmagyaráznák, hogy ez az egyszerű megoldás nem mindig jön be, illetve, akinél az jobban működik, ott egy megfelelően előkészített, nyitott kreatív személyiség is alapból adott volt [aztán a reklámban jobban mutat egy háziasszony, vagy gázgyári dolgozó, akik pillanatok alatt krőzussá emelkednek].
Egy meglévő ajánlat elemzése,vizsgálata
Praktikusan arról van szó, hogy az álláskeresés folyamatában már van egy időpontunk, válaszlevelünk, és be kell menni felvételi meghallgatásra. Ma már sajnálom, hogy amikor egy fejvadász céghez volt jelenésem, ebből a szempontból nem voltam rákészülve, mert tipikusan olyan szituáció,ahol az anonim megbízó céljainak megfelelő emberek szelektálása folyik.
Előző nap, ha nem ismerjük a helyet és akivel találkozunk, programozott álommal, meditációval nézzük meg, hívjunk le fontos információkat ,amelyek megnyugtatnak, és így nem kell szokni a környezetet, ez magabiztosságot sugároz. Odafigyeléssel, megérzéseinkkel rá lehet hangolódni a cégre, kideríthetjük ami érdekel minket. Azaz: milyen típusú embert keresnek, és egy határig talán a képbe nem illő tulajdonságainkat tudjuk kompenzálni. Nyilvánvaló, hogy azok az emberi erőforrás menedzserek, akik már több éve a pályán vannak, jó esetben [!] igencsak emberismerők, megérzéseik is lehetnek [egyébként is sok nő dolgozik ezen a területen], ezért óvakodjunk olyan bakiktól, hogy valamiféle prekogníciót, eredményt bedobjunk a beszélgetésbe. Ne hivatkozzunk például arra, hogy "érzékeltük" azt, melyik cégnek keresnek embert [egyelőre sajnos nem távérzékelő munkatársat, hanem köznapi pozíciót betöltő embert keresnek ezek a cégek]. Ha nem leplezzük le magunkat ilyen módon, az általunk szerzett ismeretekket még fel tudjuk használni, mondjuk tesztírásnál megerősíteni a számunkra előnyös választ. Ezek tesztek nem olyanok, mint a KRESZ esetében, ahol is csak egy válasz a jó. Érdemes átnézni neten is elérhető alap személyiségvizsgáló teszteket, a tapsztalat azt mutatja, hogy az egy óránál kevesebb időt igénylő kérdéssorokat használják, amivel tulajdonságokat szűrnek.
Arról természetesen egyáltalán nem tehetünk, ha az elején a kézfogásnál történő fizikai kontaktus nyomán néhány jelentős dolgot megérzünk a másik emberrel kapcsolatban (pszichometria).
Folytatjuk majd!
Szerző: MW
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése